ابادان.مردم این شهر با مشکلات جنگ
نوشته شده توسط : رضا والناز

ز:با وجود اقدامات معجزه‌گونه جمهوری اسلامی ایران مردم مناطق جنگ‌زده هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
حجت الاسلام عبدالله محمدی‌اصفهانی در گفت‌وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: طبیعتاً جنگ به‌دنبال خود ویرانی، فروپاشی و هلاکت نسل را به‌دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: جنگ ایران و عراق باتوجه به صف‌آرایی همه دولت‌های استکباری، صهیونیسم جهانی و حمایت یکپارچه از صدام از این قاعده مستثنی نبود و طبعاً چند استان کشور، ده‌ها شهر و شهرک را در کام خود فرو برد.امام جمعه آبادان افزود: همچنین جنگ توانست آسیب‌های فراوانی به ساختار نظامی نیروهای مسلح وارد کند.
وی ادامه داد: ملت و نیروهای مسلح با باورهای اسلامی، اتکای به نفس و خداوند تبارک و تعالی توانستند در مقابل این هجوم همه جانبه ستمگران جهانی و صدام با تولید فکر، اندیشه و ابتکار و خلاقیت ایستادگی کنند.
محمدی‌اصفهانی تصریح کرد: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری، کمیته و شهربانی و همدلی نیروهای مردمی از یک سو توانستند شرایط موجود را حفظ کنند و از سوی دیگر دفاع جوانمردانه داشته باشند.
وی در ادامه گفت: همچنین به بازسازی صنایع دفاعی و تولید نیازمندی‌های دفاعی بپردازند که کار دشواری بود، در همین راستا مردم در سراسر کشور با همه امکانات به‌کمک نظام و نیروهای مسلح آمدند.
امام جمعه آبادان اضافه کرد: در این یورش سبعانه جمعی از مردم و بخشی از کشور آسیب‌های بیشتری را متحمل شدند.
محمدی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: می‌توان از مناطق آبادان،خورمشهر، اروند کنارچوئبده و مینوشهر در کنار سایر مناطق به‌عنوان مناطق آسیب‌دیده جنگ یاد کرد.
وی افزود: گلوله‌های شبانه‌روزی، بمباران‌های پی در پی، نشانه‌گیری‌های مستقیم دشمن از هوا و زمین توانست در مدت جنگ ویرانی‌های همه جانبه‌ای را به زیرساخت‌های اقتصادی، منابع ملی و منطقه‌ای از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، منازل، ادارات، سازمان‌ها، نخیلات، مزارع، انهار و در نهایت زندگی مردم وارد کند.
امام جمعه آبادان ادامه داد: در این میان باید از مردم آبادان همه زنان، مردان و نیروهای مسلح که توانستند در روزهای اولیه حصر آبادان با سلاح‌های غیرپیشرفته دیوار انسانی در حاشیه بهمنشیر و اروند ایجاد کنند به رادمردی یاد کرد.
وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باوجود ویرانی‌های همه‌جانبه به کمک مردم همیشه در صحنه و با اراده خود مردم منطقه که به شهرها و مناطق گوناگون کشور در طول جنگ و جتی چند سال پس از آن آواره شده بودند، به بازسازی منطقه، زیرساخت‌های اقتصادی و مراکز اداری و نظامی پرداخته است.
محمدی‌اصفهانی در ادامه گفت: حق این است که اگر اراده مردم مسلمان، پشتکار جنگ‌زدگان، همت والای انقلابی و جهادی مسئولان نظام، توصیه‌های از پیش گفته شده امام راحل(ره)، رهنمودهای مرجع عالی‌قدر و رهبر فرزانه ملت ایران، مدیریت توانمند نیروهای مسلح و دیپلماسی فعال دولت نبود، مناطق مختلف شهری و روستایی با این سرعت ساخته نمی‌شد.
وی اضافه کرد: ادعای این نکته که هنوز مردم با مشکلاتی در مناطق جنگ‌زده باوجود کارهای معجزه‌گونه جمهوری اسلامی در سازندگی روبه‌رو هستند عین انصاف بوده و ضرورتی است که همواره باید خاطر مسئولان محترم نظام و منطقه به آن معطوف باشد.
امام جمعه آبادان اظهار داشت: همچنین مردم عزیزآسیب‌دیده آبادان در تعامل با مسئولان در جهت کاستی‌های باقی‌مانده همت گمارند.
وی ابراز امیدواری کرد: در سفر پنج مهرماه سال‌جاری رئیس جمهور به آبادان البته چنانچه سفر نیویورک وی طولانی شود با مقام جایگزین دیگری از مسئولان ارشد کشور، باقی‌مانده مشکلات مردم جنگ‌زده منطقه با تصمیمات جدی و انقلابی دولت مکتبی رو به افول و پایان گذارد.
محمدی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: نقش فوق‌العاده و تعیین‌کننده خبرگزاری‌ها، رسانه‌های محلی و جمعی نیز در طول دفاع مقدس، سازندگی و امروز قابل قدردانی است





:: برچسب‌ها: خوزستان , ابادان ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 285
|
تعداد امتیازدهندگان : 95
|
مجموع امتیاز : 95
تاریخ انتشار : 30 شهريور 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: